Jumlah Paparan Halaman

3 September 2017

Jana Pendapatan Ribuan Ringgit Dengan Social Media Ini Cara Yang Mudah

 
Ramai sangat pengguna sosial media luar sana tidak tahu tentang perkara ini. Ia adalah satu platform mudah untuk korang yang aktif dalam dunia sosial media dengan pelbagai cara. Tak kisahlah korang pengguna tegar Instagram, Facebook, Twitter, Telegram, Youtube dan macam-macam lagi.


Tapi sebenarnya cara ini telah digunakan oleh kebanyakan orang yang aktif dalam sosial media menjana pendapatan sampingan walaupun follower tidak ramai. Bagaimana mereka lakukan dan apa caranya mari saya tunjukkan. 3 platform ini memberi peluang kepada pengguna sosial media tegar ini menjana pendapatan tanpa perlu pengikut yang ramai tapi yang penting share sahaja. 

1) KOMACI Network 


Ini adalah satu platform yang membantu banyak sangat pengguna sosial media dari Malaysia untuk jana pendapatan ribuan ringgit dalam sebulan. Task sangat mudah korang hanya perlu share sahaja sponsorship yang mereka telah sediakan di laman sosial korang. Tapi buat masa ini ia hanya terhad untuk pengguna Facebook, Instagram dan Youtube sahaja dan follower melebihi daripada 1000.

https://goo.gl/hT5xXN

Banyaran telah ditetapkan dengan setiap sponsorship yang diiklankan. Paling best ia dibayar dalam USD tapi boleh ditransfer terus kedalam local bank yang korang ada. Kalau nak join boleh daftar di KOMACI Network sekarang kerana ia masih baru.

2) SushiVid


Ini pun mampu memberi pulangan ribuan ringgit kalau korang rajin nak ikut kempen yang mereka sediakan. Konsep SushiVid beza sedikit dimana anda perlu lengkapkan proposal yang disediakan dengan yakin dan kukuh pastu apabila pihak pengiklan setuju untuk mengambil anda sebagai influence mereka baru korang dapat teruskan kempen tersebut.

https://go.sushivid.com/referrals/new?utm_source=sv_mahamahu_backlink&utm_medium=post&utm_campaign=second_referral_program&utm_term=backlink&ref_code=2JLC3L9

Proposal yang disediakan tidak susah ikut sahaja arahan yang diberikan tapi hanya terhad untuk pengguna sosial media seperti Youtube, Intagram dan Blog sahaja buat masa ini. Tapi kalau korang aktif dalam Youtube ini sangat membantu dan sangat banyak kempen perlu dilakukan dalam bentuk video. Nak dapat duit cepat kena daftar kat SushiVid sekarang juga. 

3) HYPR My


Ia adalah laman milik temapatan yang baru sahaja dilancarkan yang juga menyediakan platform kepada pengguna sosial media aktif di Malaysia. Mereka masih pringkat Beta tapi ia sangat cepat untuk dapat jana pendapatan kerana masih tidak ramai yang mengetahuinya. 

http://hypr.my/tracking/i4RAnxbOAga7yq86SV0u3FF3koYUQW

Cara hanya share sahaja kat Facebook, Twitter atau mana-mana sosial media yang dibenarkan sahaja dengan link yang diberikan dan pengiraan wang akan dibuat melalui link unik tersebut. Korang akan dibayar dalam bentuk RM jadi kalau sapa rajin share pasti cepat naik. Sekarang mereka tengah aktif untuk cari pengguna sosial media tegar yang baru tunggu apa lagi cepat daftar sekarang di HYPR My






17 Ogos 2017

Semarakan Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 Dengan Belian Murah Merchandise Di Lazada

 
Sudah tiba masa untuk kita sokong wira negara di Sukan SEA bukan sahaja dalam gelanggang tapi juga dengan pembelian produk-produk sukan sea. Sekarang ni dah boleh dapat secara dalam talian semua produk untuk semarak Kuala Lumpur 2017 dengan diskaun 80% hanya di Lazada.com.my.


Beli lah sekarang di Lazada promosi hanya untuk waktu terhad iaitu 19 hingga 23 August 2017 sahaja. Terdapat barangan seperti T-shirt, KL2017 Replica Torch dan banyak merchandise yang boleh jadi kenang-kenangan. So ini masa nak kumpul kerana ia bukan setiap masa ada hanya setelah bertahun-tahun Malaysia tidak menjadi tuan rumah.



Juga ada peraduan Snap & Win anjuran Lazada bagi menyemarakkan semangat kesukanan dikalangan rakyat Malaysia. Hanya snap gambar anda sedang bersuka dan sertakan hashtag yang dinyatakan. Anda boleh menang baucer RM500 daripada Sport Direct jom sertai sekarang juga.






HK Express Melaksanakan Perisian Coruson dari Syarikat Ideagen

 
Syarikat tambang rendah Hong Kong, HK Express, berinteraksi dengan Ideagen untuk meningkatkan keselamatan, keselamatan dan pengurusan kualiti, menjadi syarikat penerbangan pertama di Asia Utara untuk mengadopsi Ideagen Coruson - penyelesaian perisian cloud terkemuka industri.


Sejak penukarannya menjadi syarikat penerbangan tambang rendah pada tahun 2013, HK Express telah berkembang pesat menggandakan armada, rangkaian dan kakitangannya kepada 19 pesawat, 27 destinasi dan lebih 800 pekerja.

Roger Lee, Pengarah, Kualiti, Keselamatan dan Keselamatan HK Express, berkata: "Keutamaan kami adalah untuk menyampaikan semua tetamu kami ke destinasi mereka dengan selamat, kerana kami meneruskan perjalanan pertumbuhan kami yang menarik. Kami komited terhadap peningkatan sistem pengurusan Keselamatan, Kualiti dan Sekuriti yang berterusan di semua peringkat organisasi. Kami teruja untuk mengumumkan bahawa Coruson akan diterima pakai untuk pengurusan proaktif keselamatan, kualiti dan prestasi keselamatan bagi kedua-dua operasi harian dan perancangan pertumbuhan. "

Spencer Mallett, Pengurus, Sistem Pengurusan Keselamatan, menambah: "Sama seperti syarikat tambang rendah lain di dunia, kecekapan operasi adalah penting kepada HK Express. Coruson akan memberikan kami kecekapan dalam operasi keselamatan dan kualiti kami, menghapuskan keperluan proses dan prosedur kertas fizikal dan pengurusan manual yang seterusnya.

"Coruson akan menjadi sistem interaktif kami yang akan membantu mendorong pemilikan dan tanggungjawab proses dari jabatan Kualiti, Keselamatan & Keselamatan. Kami percaya perisian ini akan mencetuskan perubahan budaya merentasi perniagaan apabila ia berkaitan dengan keselamatan dan pengurusan kualiti. "

Steven Cespedes, Ketua Penerbangan Penerbangan, berkata: "Kami sangat gembira untuk memperoleh kontrak ini dengan HK Express, sebuah syarikat penerbangan yang berkembang pesat, bercita-cita tinggi, menarik dan inovatif di arena penerbangan Asia.

"Bekerjasama dengan HK Express adalah contoh lagi mengenai kualiti dan kekuatan perisian Coruson kami dalam sektor penerbangan global. Kami telah melihat momentum yang hebat dalam pengambilan perisian Coruson dalam sektor ini dan ia adalah kredit yang besar kepada bakat dan Visi pasukan pembangunan kami yang kami terus memberikan kelebihan utama ini, terbaik baka, penyelesaian SMS moden dan sosial.

"Ia tidak mengatakan bahawa kami sangat teruja untuk bekerja dengan HK Express dan berharap hubungan kerja yang panjang dan bermanfaat dengan mereka."

HK Express adalah syarikat penerbangan berdaftar Audit Keselamatan Operasi IATA (IOSA) dan dengan itu mematuhi piawaian IOSA. HK Express komited untuk memberikan keselamatan operasi kepada tetamu dan krewnya.

Ideagen adalah peneraju pasaran dan inovator dalam keselamatan penerbangan, kualiti, risiko dan pengurusan prestasi. Syarikat ini kini mempunyai lebih daripada 300 pelanggan penerbangan di seluruh dunia, termasuk Emirates, International Airlines Group, Ryanair, Thomas Cook, Flybe dan KLM.







16 Ogos 2017

ShopBack Memanjangkan Hari Cashback 9.9 Tawaran Komprehensif E-Dagang di Malaysia

 
ShopBack Malaysia, peneraju platform pulangan tunai (Cashback) e-dagang hari ini mengumumkan sambutan kali ketiga Hari Cashback 9.9 akan diadakan dari 21 Ogos hingga 9 September, dipanjangkan dari satu minggu kepada tiga minggu melihatkan kepada perkembangan terbaru trend servis dalam talian dan kepelbagaian produk yang ditawarkan di dalam negara.

“Dalam pertengahan suku ketiga 2017, ShopBack Malaysia telah menyambut sekitar 20 rakan niaga termasuk Uniqlo Online dan Digi Postpaid, peningkatan sebanyak tiga kali ganda jumlah rakan baru berbanding suku sebelum ini. Tambahan lagi, kami juga melancarkan dua kategori baru iaitu Insuran serta Pelan Internet dan Mudah alih di platform kami. Di samping pilihan produk dan servis yang pelbagai, kami gembira untuk melanjutkan Hari Cashback 9.9 selama tiga minggu dan percaya ia akan dirangsang oleh Sukan SEA dan semangat Hari Kemerdekaan bulan ini,” kata Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia.


Beliau mengaitkan letusan perniagaan e-dagang ini kepada sokongan dan usaha berterusan oleh kerajaan. “Di Malaysia, pembeli dapat menilai dan melanggan pelan internet berbeza dalam talian, malah dapat membeli insuran di masa lapang mereka melalui HLATouch (Hong Leong Assurance). Ini tidak dapat direalisasikan tanpa sokongan dari agensi seperti Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC), pencetus e-dagang di dalam negara yang berjaya mengumpulkan syarikat e-dagang dan memudahkan inisiatif B2B untuk mengukuhkan pertumbuhan pasaran."

Bagaimanapun, beliau juga menyatakan masih terdapat jurang antara pengetahuan pengguna dan servis yang disediakan, kerana masih ramai yang tidak tahu mereka boleh menempah meja makan di restoran dalam talian dan mendapat diskaun segara dalam bil makanan, atau menyewa lori menerusi thelorry.com.

“Tahap kesedaran ini boleh ditingkatkan menerusi usaha promosi dan kempen seperti Hari Cashback 9.9 serta #MYCYBERSALE yang akan datang. Hari Cashback 9.9 adalah acara tahunan yang kami adakan untuk meraikan kehadiran ShopBack di rantau ini bersama 20 rakan niaga teratas kami dari Elektronik, Fesyen, Makanan, Pelancongan, dan pelbagai kategori lain yang menawarkan sehingga 99% Cashback kepada pengguna di Malaysia. Kami tidak sabar untuk membentuk semula idea membeli-belah dalam talian dan Menjuarai Cara Lebih Pintar dengan menonjolkan pelbagai cara lebih baik untuk menjalani kehidupan seharian, melancong, berbelanja, dan makan tahun ini.”

Kempen bertema untuk menarik minat pembeli dengan minat khusus


Di samping 99% Cashback, pembeli juga boleh menjangkakan tawaran luar biasa dari RM0.99 ke atas, tawaran kilat eksklusif dan kupon dari stor online seperti Lazada dan Qoo10, Super Cashback RM999 di dalam telefon pintar pada masa sambutan terakhir, ditambah lagi dengan PhotoBook mini 6 x 6 berkulit lembut percuma untuk setiap pembeli.


Mengulas tentang tip untuk menggunakan faedah Cashback, Muhammad Syafiq, salah seorang yang kerap membeli-belah menyatakan, “Jika anda pernah mendengar pepatah Melayu ‘Sikit-SIkit, Lama-Lama Jadi Bukit’ – itulah cara bagaimana saya dapat menampung belanja perjalanan keluarga saya beberapa kali menggunakan jumlah yang dikumpulkan menerusi Cashback yang saya perolehi. Saya gembira Cashback dapat diadakan di Malaysia oleh ShopBack dan dalam keadaan ekonomi yang mencabar hari ini, penjimatan tunai seperti ini dapat membantu suatu hari nanti.”

Menurut data ShopBack Malaysia, pengguna dalam talian tempatan mereka telah memperolehi penjimatan sebanyak RM13.5 juta menerusi web dan aplikasi ShopBack hingga kini, dengan pengguna tertinggi menerima RM19,375 Cashback sejak 2015.

Sambutan Hari Cashback 9.9 akan dimulakan oleh rakan niaga pelancongan dan pengangkutan ShopBack Malaysia - AirAsiaGo, Booking.com, Expedia, Malaysia Airlines – dari 21 hingga 23 Ogos kerana ia adalah kategori paling popular bagi pengguna tempatan. 

“Pendekatan bertema ini membolehkan kami untuk fokuskan capaian kami kepada pembeli dengan minat tertentu. Sebagai contoh, keluarga dengan kanak-kanak akan lebih berminat untuk membeli barangan dalam kategori rumah dan kanak-kanak. Kami berharap dapat menggunakan kempen bertema ini untuk mendidik pengguna menggunakan servis lain yang terdapat di platform kami. Ini dapat membantu mereka untuk menjalani kehidupan seharian, melancong, berbelanja, dan makan dengan lebih pintar kerana mengoptimumkan masa mereka sambil menerima diskaun dan Cashback dari kami,” tambah Alvin. 

Negara-negara lain yang turut mengadakan sambutan Hari Cashback 9.9 adalah Indonesia, Filipina, Singapura, Taiwan dan Thailand. Di Malaysia, ShopBack bekerjasama dengan lebih 500 rakan niaga antarabangsa dan tempatan termasuk Fave, Hermo, honestbee, Grab, Senheng, Uber, dan Zalora untuk memberi ganjaran kepada pembeli dengan memberi semula sebahagian pembelian mereka dalam bentuk tunai setiap kali membeli-belah. Sejak Mei 2017, mereka juga telah memperkukuhkan sistem pembayaran dengan melaksanakan OTP (satu kali kata laluan) untuk proses pembayaran yang lebih selamat.

Untuk perkembangan terkini, sila lawati laman web ShopBack Malaysia https://www.shopback.my atau ikuti Facebook Page rasmi.







7 Ogos 2017

Carousell Adalah Platform Mencari Pemilik

 
Apabila Karnival Beli-Belah Mega 1Malaysia yang sedang berlangsung, pasti terdapat beberapa kerosakan yang dilakukan ke akaun bank anda. Berita baiknya ialah, anda boleh melepaskan keraguan anda dan berbelanja tanpa rasa bersalah. Carousell ada di sini untuk membantu anda mencari pemilik baru untuk membeli dorongan anda dan membatalkan pembelian anda yang tidak dirancang.


Nasib baik, banyak perkara yang dibeli dalam talian boleh dikembalikan. Tetapi bagaimana dengan barang yang dibeli pada jualan kelulusan dan tawaran super yang tidak boleh dikembalikan? Jadi, bagaimanakah anda boleh membatalkan pembelian anda dan mendekati rumah anda?

Di sinilah Carousell datang untuk menyelamatkan hari itu. Carousell adalah platform untuk mencari pemilik baru untuk pakaian, aksesori dan apa sahaja yang anda tidak merancang untuk menggunakannya lagi.

Dengan yakin - akan ada permintaan bagi barang-barang tersebut, terutamanya selepas jualan. Contohnya, selepas jualan kilat baru-baru ini, pasaran Carousell menyaksikan kenaikan 10% dalam bilangan carian, dan peningkatan sebanyak 15% dalam bilangan penyenaraian.

Dengan pilihan ini untuk menjual pembelian impuls anda, anda boleh mengucapkan selamat tinggal kepada penyesalan pembeli untuk kebaikan.


"Saya sering tunduk kepada godaan dan mendapati diri saya membeli pakaian yang saya tidak akan pernah memakai. Carousell sangat mudah untuk saya ketika mencari rumah baru untuk harta benda saya, '' kata Grace Myu @gracemyu, yang merupakan penjual aktif di Carousell.

Dengan Carousell, anda boleh menjual pembelian itu, atau lebih baik lagi - mencari barang jualan pada harga yang lebih rendah.

Buat penyenaraian dalam masa 30 saat untuk menjual atau berbelanja dari pasaran dalam talian besar-besaran di mana sahaja, bila tidak ada yuran penyenaraian, komisen, atau caj tambahan. Sediakan kedai mudah alih dan web e-dagang anda dengan cepat dan mulus dan mulailah melepaskan anda yang terdedah dan membuat wang, sambil menemui tawaran hebat.


Untuk membantu anda menjual pembelian dorong anda, berikut adalah beberapa petua dari Carousell untuk menjual secara dalam talian:

1. Ambil gambar yang indah dari item anda - Buat kesan pertama dengan gambar yang bersih dan kemas. Latar belakang putih berfungsi dengan baik untuk membuat item anda benar-benar menonjol.

2. Tetapkan harga yang realistik - Perkara boleh berdaya saing di Carousell jadi tidak menetapkan harga yang tidak realistik. Lakukan pemeriksaan cepat mengenai barang-barang yang sama di Carousell dan tanda aras harga anda terhadap mereka. Juga, jangan teragak-agak untuk berkongsi harga yang anda beli di - ini hanya boleh meyakinkan pembeli berpotensi bahawa mereka mendapat banyak.

3. Lumpuhkan butiran - Menyediakan jenama, perihalan item anda, syarat item tersebut. Sebagai contoh, jika pembelian impuls baru anda masih dalam keadaan pudina, pastikan anda menyatakan bahawa ia tidak pernah dipakai, atau dengan tag yang dilampirkan.

Jadi jika anda mengalami rasa sakit dari belanja impuls anda, jangan risau. Apa yang anda perlukan ialah 30 saat untuk merakam, menyenaraikan dan menjual! Jadi apa yang anda tunggu? Muat turun Carousell pada telefon bimbit anda sekarang. Kami memberi jaminan kepada anda - jualan adalah semudah mengambil foto dan membeli semudah itu!





3 Ogos 2017

Jom Kita Mengundi Rekaan Happiness Trak Simen Lafarge Kegemaran Anda Sekarang

 
Rakyat Malaysia kini boleh turut serta dalam memilih pemenang Pertandingan Rekaan Trak #happinessinthecity Lafarge Malaysia dengan mengundi rekaan pilihan mereka dari kalangan 14 rekaan yang disenarai pendek. Terbuka kepada pelajar daripada semua kolej dan universiti tempatan, pertandingan rekaan pertama kali diadakan bagi lori tangki simen dan trak konkrit di Malaysia ini adalah sebahagian daripada kempen “Happiness in the City” Lafarge Malaysia . Dalam tempoh penyerahan rekaan daripada 5 Jun sehingga 1 Julai 2017, pelajar daripada 16 universiti dan kolej telah menghantar sejumlah 42 rekaan.


“Kami menganjurkan Pertandingan Rekaan Trak #happinessinthecity sejajar dengan matlamat kami untuk menjadikan bandaraya lebih gembira dan tampak lebih cantik. Kami percaya apabila trak Happiness kelihatan, ia akan mengukir senyuman dan menyemarak mood positif, kerana kebanyakan daripada kita tidak menjangka akan dapat melihat lori tangki simen dan trak konkrit yang berwarna-warni dan cantik. Oleh kerana bakat muda amat penting dalam usaha merealisasikan bandaraya lebih gembira, kami memutuskan untuk bekerjasama dengan para pelajar dalam pertandingan ini, bagi menyokong bakat muda ini dengan menawarkan permukaan trak kami sebagai platform untuk hasil kerja mereka yang hebat,” kata Thierry Legrand, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Lafarge Malaysia.


Pelajar yang menyertai pertandingan perlu mengambil inspirasi daripada bandaraya dan pengalaman hidup urban di Malaysia sebagai asas rekaan mereka. Panel lapan juri menyenarai pendek 14 rekaan daripada 42 penyertaan berdasarkan kreativiti, cara rekaan memaparkan tema “Happiness in the City” dan penggunaan warna yang paling menarik. Kesemua 14 pasukan melukis rekaan mereka pada lori tangki simen dan trak konkrit dalam tempoh dua minggu daripada 24 Julai sehingga 4 Ogos 2017, menggunakan cat berasaskan air daripada Dulux.


Orang awam boleh melihat foto lori tangki dan trak yang telah dicat di laman Facebook Lafarge Malaysia, selain melihat trak itu di atas jalan raya melakukan tugasan harian di sekitar Lembah Klang, Johor Bahru dan Pulau Pinang. Tiga rekaan paling popular berdasarkan undian awam berpeluang memenangi hadiah wang tunai berjumlah RM6,000. Dulux, rakan cat rasmi bagi kempen ini, juga akan menyampaikan anugerah khas “Penggunaan Warna Paling Kreatif.”


Undian orang ramai bagi rekaan trak bermula 1 Ogos dan berakhir 15 Ogos 2017, dan pemenangnya akan diumumkan seminggu kemudian. Untuk mengundi, layari https://www.opinionstage.com/polls/2453443. Setiap orang hanya boleh mengundi sekali sahaja untuk rekaan kegemaran mereka. Selamat mengundi.








2 Ogos 2017

PERINGKAT AKHIR ENERGIZER SHOP IN THE DARK 2017

 
Sepuluh finalis kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 membuktikan mereka adalah yang terbaik bila dicabar membeli-belah dalam gelap dan telah memenangi bonus beli-belah selama lapan minit bernilai RM3,500 sewaktu finale akhir di MYDIN USJ, Subang, hari ini.


Susulan maklum balas memberangsangkan daripada kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ tahun lalu, Energizer dengan kerjasama MYDIN, telah membuka pendaftaran bagi Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 sepanjang April dan Mei lalu. Bagi mencapai lebih ramai pengunjung MYDIN dan pengguna Energizer di seluruh negara, Energizer memperkenalkan tiga cara berbeza bagi pendaftaran masuk yang termasuk satu siri jelajah cabaran Realiti Maya (VR), penyertaan melalui pos dan peraduan digital Facebook. Siri jelajah cabaran VR berkenaan memberikan kelainan bagi membeli-belah dalam gelap menggunakan mesin VR di empat negeri – Selangor, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan Johor pada Mei lalu.

“Kami menerima sambutan tidak dijangkakan di seluruh Semenanjung Malaysia dan kami berterima kasih kepada pengguna Energizer dan pengunjung MYDIN atas sokongan dan kerana memilih Energizer sebagai solusi pencahayaan dan tenaga. Ini adalah tahun kedua kami menganjurkan kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ dengan kerjasama MYDIN. 

Pengenalan kepada elemen realiti maya bagi cabaran ‘Shop In The Dark’ 2017 di stor MYDIN terpilih memberikan pengalaman baru dan mencabar bagi membeli-belah dalam gelap. Kami mahu mengucapkan tahniah kepada finalis hari ini. Para finalis ternyata gembira dengan manfaat yang diperoleh daripada bateri Energizer Max yang kini 8x lebih lama sepanjang sesi beli-belah dalam gelap yang menyeronokkan di dalam MYDIN,” kongsi Encik Lee Kim Chye, Pengarah Perniagaan Energizer (Malaysia dan Singapura).


“MYDIN teruja dapat jadi sebahagian daripada kempen interaktif untuk pengunjung dan pengguna Energizer dengan kerjasama Energizer, sekal lagi. MYDIN dan Energizer telah bekerjasama rapat selama lebih 30 tahun dan kempen ‘Shop In The Dark’ 2017 diharap dapat meneruskan kerjasama perniagaan yang lama dalam cara yang semua orang dapat nikmati,” kata Datuk Wira (Dr) Haji Ameer Ali Mydin, Pengarah Urusan MYDIN, peruncit terbesar dan sudah lama bertapak milik Malaysia membabitkan perniagaan borong dan runcit.

Sepuluh finalis telah terpilih untuk peringkat akhir bagi kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 membabitkan empat pemenang daripada cabaran siri jelajah, lima pemenang daripada penyertaan melalui pos dan satu pemenang daripada peraduan Facebook. Mereka telah menerima bonus sesi beli-belah lapan minit bernilai RM3,500 setiap satu dan telah menjelajah lorong-lorong MYDIN USJ, Subang Jaya di dalam gelap dengan menggunakan troli beli-belah dan lampu kepala Energizer. 

Bateri Energizer, barang runcit dan produk lain diambil daripada rak apabila pemenang memenuhkan kereta sorong dengan apa saja yang diingini, mengikut syarat dan peraturan yang telah ditetapkan. Pada penghujung sesi beli-belah ini, kesemua barangan di dalam kereta sorong itu dibayar sepenuhnya sehingga RM3,500 oleh Energizer.

Sepuluh pemenang kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 berkenaan adalah:
•    Salmah Binti Ahmad
•    Mohamed Shahrom Bin Hisham
•    Mohd Fariq Bin Salehudin
•    Loh Chee Hui
•    Hamdan Bin A. Samad
•    Christine Kok
•    Mohd Abdul Rahim Bin Abu Bakar
•    Leong Wei Kee
•    Lizawati Bin Bskri
•    Mohd Fakri Bin Ghazali

“Ia adalah pengalaman menggembirakan buat saya. Tidak saya sangka akan menjadi antara 10 finalis acara ini. Saya suka membeli-belah dan kempen Energizer ‘Shop In The Dark’ 2017 ini membolehkan saya melakukan apa yang saya suka dengan keseronokan dan cabaran melakukannya di dalam gelap. Memang sukar mengenal pasti lorong dan produk yang betul pada mulanya tetapi terima kasih kepada lampu kepala Energizer dan bateri Energizer Max, kerana membantu saya mencari jalan dalam pasar raya besar MYDIN,” kata Mohd Fariq Bin Salehudin dari Ampang, Selangor yang pulang dengan produk-produk bernilai sebanyak RM3,500.






1 Ogos 2017

Satu Juta Pengguna Cashback Menjelang Hujung Tahun Ini

 
ShopBack, platform Cashback (pulangan tunai) terulung di Malaysia dan Asia Tenggara, meramalkan pengguna Cashback dalam talian di dalam negara akan mencecah satu juta orang menjelang hujung tahun, mengikut rapat jumlah pengguna Cashback di Indonesia dan dalam masa yang sama kekal mengatasi pengguna di Singapura.

Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia berkata terdapat sebanyak 260% peningkatan pengguna tempatan berbanding setahun yang lepas (lebih 280,000 pengguna pada Julai 2016 berbanding 750,000 pengguna pada Julai 2017), dan berkongsi bahawa target satu juta pengguna akan dapat dicapai tidak lama lagi melihatkan kepada permintaan yang kian meningkat, kemudahan servis yang dibawakan peniaga dalam talian, serta langkah sokongan oleh kerajaan seperti membenarkan servis memanggil pengangkutan di Malaysia.

Menurut ShopBack, pengguna di Malaysia biasanya lebih banyak berbelanja di waktu perayaan dan musim jualan mega seperti Tahun Baru dan Ramadhan, dan pada waktu sebegini, mereka melihat peningkatan minat organik sekitar 30% melalui carian tawaran Cashback di Google berbanding dengan tahun 2016, dalam tempoh yang sama. Perbandingan pertumbuhan tahun-ke-tahun pula menunjukkan kesedaran pengguna terhadap harga yang mungkin disebabkan oleh pengapungan harga petrol.

Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia

“Pengguna di Malaysia sentiasa mencari cara yang lebih baik untuk berbelanja dan berjimat. Satu lagi petunjuk yang baik adalah letusan servis penghantaran atas permintaan (on-demand) seperti HappyFresh dan honestbee, telah mencatatkan lebih daripada 100% pertumbuhan jualan pada separuh pertama 2017. Selain daripada portal beli-belah dalam talian seperti Lazada, servis penghantaran atas permintaan turut mendapat sambutan baik sepanjang setahun yang lepas kerana ia menjimatkan masa dan petrol pengguna, berbanding ulang-alik untuk membeli-belah setiap hari. Siapa tahu mungkin Amazon Prime Now akan datang ke Malaysia di masa hadapan?” jelas Alvin.

Beliau juga menyebut, peniaga dalam talian terutama dari industri makanan dan fesyen, semakin agresif dari segi pendekatan pemasaran kerana mereka menghargai potensi yang belum diterokai dalam pasaran Malaysia, yang mana sangat baik untuk pengguna ShopBack yang sering mendapat manfaat dari pelbagai tawaran dan dapat mengumpulkan penjimatan dalam talian.

“Tawaran peniaga juga semakin pelbagai. Ditambah pula dengan sokongan kerajaan terhadap syarikat digital seperti meluluskan akta untuk Grab dan Uber (kedua-duanya adalah rakan niaga kami dalam aplikasi ShopBack) di dalam negara, kami sangat optimistik dengan masa depan ekonomi digital di sini. Di bulan akan datang pengguna-pengguna kami akan dapat menyaksikan tawaran Cashback yang lebih tinggi dan servis pintar lain untuk mendorong perkembangan di Malaysia,” tambah beliau.


Baru-baru ini, beberapa peniaga telah menjadi rakan niaga di ShopBack, antaranya ialah Eatigo, platform yang mempromosikan tempat makan dan tempahan, HungryGoWhere, laman ulasan makanan popular yang berkembang kepada tawaran tempat makan dan tempahan meja, Love, Bonito, peniaga fesyen bergaya dalam talian dan kemasukan baru pertama dalam bulan Ogos ini adalah Uniqlo, jenama fesyen kasual dari Jepun yang sangat popular.

Sehingga Julai 2017, ShopBack telah berjaya berkembang ke enam negara di rantau ini dalam masa tiga tahun iaitu Malaysia, Indonesia, Filipina, Singapura, Taiwan, dan Thailand. Di Malaysia, ia telah bekerjasama dengan lebih 500 peniaga dalam talian dan antarabangsa seperti Booking.com, Fave by Groupon, Grab, Hermo, Lazada, Uniqlo, Uber, Zalora dan banyak lagi untuk memberi ganjaran kepada pengguna sehingga 30% wang tunai setiap kali mereka membuat pembelian dalam talian. Ini telah memberi penjimatan sebanyak RM13.5 juta kepada pembeli dalam talian menerusi laman web dan aplikasi sehingga kini, di mana penjimatan tertinggi direkodkan menerima lebih dari RM19,000 cashback dalam akaunnya.








Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter